Sunday, April 23, 2023

ការគ្រប់គ្រងដីចំណីផ្លូវថ្នល់#ការបែងចែកដីចំណីផ្លូវ#Land management, road forage# Cambodia.

v ដីចំណីផ្លូវថ្នល់ សំដៅដល់ដីនៅសងខាងខ្សែបន្ទាត់ផ្ចិតនៃផ្លូវថ្នល់ ព្រមទាំងទំហំចំណីផ្លូវថ្នល់ ទុកបម្រុងសម្រាប់ការគ្រប់គ្រង ការអភិវឌ្ឍ និងការការពារផ្លូវថ្នល់ ធានានូវសុវត្ថិភាពចរាចរណ៍ និងសម្រាប់ការប្រើប្រាស់ការងារហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធរូបវន្តផ្សេងទៀត ដែលកំណត់ដោយខ្សែ បន្ទាត់ព្រំដី ចំណីផ្លូវ ។

v ច្បាប់ផ្លូវថ្នល់មានគោលបំណងគ្រប់គ្រង ការអភិវឌ្ឍវិស័យហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់ និង ធានាសុវត្ថិភាពចរាចរណ៍ នៅក្នុងព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា។

v ច្បាប់​នេះ​មាន​គោលដៅ​ដូចតទៅ ៖

-     ការពារ​ទ្រព្យសម្បត្តិ​សាធារណៈ ការពារ​និងលើកកម្ពស់គុណភាពផ្លូវថ្នល់ រក្សា​សណ្ដាប់ធ្នាប់ ​សម្រួល​ការធ្វើដំណើរនិង​ការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវ​គោក

-     កំណត់​គោលនយោបាយ យុទ្ធសាស្ត្រ និង​ផែនការ​អភិវឌ្ឍសម្រាប់​សាងសង់ ជួសជុលនិងថែទាំ  ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ផ្លូវថ្នល់ ព្រមទាំង​កំណត់​វិធាននិង​បទប្បញ្ញត្តិ​​​ បច្ចេកទេស

-     ជំរុញនិង​លើកទឹកចិត្ត​វិស័យ​ឯកជន​ចូលរួម​ក្នុងការសាងសង់ ការជួសជុល ការថែទាំ និង​ការអភិវឌ្ឍ​វិស័យហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ផ្លូវថ្នល់

-     ជំរុញ​កិច្ចសហប្រតិបត្ដិការនិង​សមាហរណកម្ម​ជាតិ តំបន់ អនុតំបន់ និង​អន្តរជាតិ លើ​វិស័យហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ផ្លូវថ្នល់

-     លើកទឹកចិត្ត​ចំពោះ​ការសិក្សា​ស្រាវជ្រាវ​បច្ចេកទេសនិង​ការផ្ទេរ​បច្ចេកវិជ្ជាថ្មីៗ ដល់​​​​ការអភិវឌ្ឍហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ផ្លូវថ្នល់​នៅក្នុង​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា - អភិវឌ្ឍ​ធនធានមនុស្ស​ក្នុង​វិស័យ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ផ្លូវថ្នល់ នៅក្នុង​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា។

v ច្បាប់​នេះ​មាន​វិសាលភាព​អនុវត្តចំពោះរាល់​សកម្មភាព ពាក់ព័ន្ធនឹងវិស័យហេដ្ឋារចនា​ សម្ព័ន្ធ​ផ្លូវ នៅក្នុង​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា (ការសាងសង់ផ្លូវ និងការជួសជុលថែទាំផ្លូវ)។

v សមត្ថកិច្ច​គ្រប់គ្រង​ផ្លូវថ្នល់ ត្រូវ​បានកំណត់​ដូចខាងក្រោម ៖

១- ក្រសួង​សាធារណការនិង​ដឹកជញ្ជូន​មាន​សមត្ថកិច្ចគ្រប់គ្រងលើផ្លូវ​ល្បឿន លឿន ផ្លូវជាតិ ផ្លូវ​ខេត្ត និង​ផ្លូវ​ផ្សេងទៀត​ដែល​រាជរដ្ឋាភិបាល​ប្រគល់ឱ្យ។

២- ក្រសួង​អភិវឌ្ឍន៍ជនបទមាន​សមត្ថកិច្ចគ្រប់គ្រង​លើផ្លូវ​ជនបទ និង​ផ្លូវ​ផ្សេង​ទៀត ដែល​រាជរដ្ឋាភិ-បាល​ប្រគល់ឱ្យ។

៣- ​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់ក្រោម​ជាតិ​មាន​សមត្ថកិច្ច​គ្រប់គ្រង​លើផ្លូវ​រាជធានី ផ្លូវ​ក្រុង ផ្លូវ​ទី​រួម​ស្រុក​ នៃ​ខេត្ត និងផ្លូវដែល​ធម្មតាស្ថិតក្រោមសមត្ថកិច្ចរបស់ក្រសួង​សាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន និងក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ ហើយដែលក្រសួងទាំងពីរខាងលើធ្វើប្រតិភូកម្មអំណាច ឬផ្ទេរមុខងារទៅឲ្យរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ និងផ្លូវ​ផ្សេង ទៀត​ក្រោយពេលមានការសម្រេចឯកភាព​ពីរាជរដ្ឋាភិបាល​។

៤- ការបែងចែកសមត្ថកិច្ចគ្រប់គ្រង់ផ្លូវថ្នល់ផ្សេងទៀត ត្រូវកំណត់ដោយរាជរដ្ឋាភិបាល។

v ផ្លូវថ្នល់បែងចែកជា បី ប្រភេទគឺ ផ្លូវជាតិ ផ្លូវខេត្ត និងផ្លូវឃុំ។ ផ្លូវថ្នល់ និងដីចំណីផ្លូវ ជាសម្បត្តិសាធារណៈរបស់រដ្ឋ ។ ផ្លូវក្នុងទីក្រុង ទីរួមខេត្ត គ្មានចំណីផ្លូវទេ ប៉ុន្តែមានចិញ្ជើមផ្លូវ ។

-     ផ្លូវជាតិ គឺជាផ្លូវទាំងឡាយណា ដែលអាជ្ញាធរមានសមត្ថកិច្ច បានប្រកាស ឬកំណត់ថាជាផ្លូវជាតិ។ ផ្លូវជាតិ គឺជា ៖

§  ផ្លូវតភ្ជាប់ពីរាជធានី ទៅខេត្ត និងព្រំដែនអន្តរជាតិ

§  ផ្លូវតភ្ជាប់ពីខេត្តមួយ ទៅខេត្ត និងព្រំដែនអន្តរជាតិ ។

-     ផ្លូវខេត្ត  គឺជា ៖

§  ផ្លូវតភ្ជាប់ពីស្រុកមួយ ទៅស្រុក និងព្រំដែនអន្តរជាតិ

§  ផ្លូវតភ្ជាប់ពីស្រុកមួយ ទៅរាជធានី-ខេត្ត និងព្រំដែនអន្តរជាតិ

§  ផ្លូវតភ្ជាប់ពីផ្លូវជាតិមួយ ទៅផ្លូវជាតិមួយ

§  ផ្លូវតភ្ជាប់ពីផ្លូវជាតិមួយ ទៅទីរួមខេត្តមួយទៀត ។

-        ផ្លូវឃុំ គឺជា ៖

§  ផ្លូវតភ្ជាប់ពីស្រុកមួយ ទៅស្រុកមួយទៀត

§  ផ្លូវតភ្ជាប់ពីស្រុកមួយ ទៅឃុំមួយទៀត

§  ផ្លូវតភ្ជាប់ពីឃុំមួយ ទៅឃុំមួយទៀត ។

v ដីចំណីផ្លូវ ត្រូវបានកំណត់សម្រាប់អភិវឌ្ឍន៍វិស័យហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធរូបវន្តដូចជា ៖

-     ផ្លូវរថភ្លើងក្នុងទីក្រុង          ៣០ ម៉ែត្រ គិតពីសងខាងអ័ក្សផ្លូវ (ច្បាប់ភូមិបាល មាត្រា ១៥ )

-     ផ្លូវរថភ្លើងក្នុងទីជនបទ       ១០០ ម៉ែត្រ គិតពីសងខាងអ័ក្សផ្លូវ (ច្បាប់ភូមិបាល មាត្រា ១៥ )

-     ផ្លូវថ្នល់មានលេខ មួយខ្ទង់   ៣០ ម៉ែត្រ គិតពីសងខាងអ័ក្សផ្លូវ (ទីប្រជុំជនកំណត់ដោយឡែក)

-     ផ្លូវថ្នល់មានលេខ ពីរខ្ទង់     ២៥ ម៉ែត្រ គិតពីសងខាងអ័ក្សផ្លូវ (ទីប្រជុំជនកំណត់ដោយឡែក)

-     ផ្លូវខេត្ត                         ២០ ម៉ែត្រ គិតពីសងខាងអ័ក្សផ្លូវ (ទីប្រជុំជនកំណត់ដោយឡែក)

-     ផ្លូវឃុំ                            ១៥ ម៉ែត្រ គិតពីសងខាងអ័ក្សផ្លូវ (ទីប្រជុំជនកំណត់ដោយឡែក)

-     ផ្លូវលំ ផ្លូវរទេះ និងផ្លូវដើរ ជាសាធារណៈរបស់រដ្ឋ ៤ - ៦ ម៉ែត្រ គិតពីសងខាងអ័ក្សផ្លូវ (អាស្រ័យលើ ការកំណត់ជាក់ស្តែងរបស់អាជ្ញាធរមានសមត្ថិកិច្ច) ។

(ក្នុងតំបន់កំពុងចុះបញ្ជីដីធ្លីលក្ខណៈជាប្រព័ន្ធ ការកំណត់ដីចំណីផ្លូវ ត្រូវសម្រេចដោយគណៈកម្មការរដ្ឋបាលដីធ្លី)

v មាត្រា ១៤៨ នៃច្បាប់ភូមិបាល ចែងថាការកំណត់ព្រំដី និងកម្មសិទ្ធិស្ថិតនៅតាមបណ្តោយផ្លូវសាធាណៈត្រូវកំណត់ដោយអាជ្ញាធរមានសមត្ថកិច្ច យោងតាមសេចក្តីត្រូវការជាក់ស្តែង នៃផលប្រយោជន៍រួម ជាពិសេស ការធ្វើចរាចរ ។ នៅពេលដែលអាជ្ញាធរធ្វើការសម្រេចពង្រីកទំហំផ្លូវ សំណង់ទាំងឡាយដែលស្ថិតនៅលើបន្ទាត់ជួរតម្រង់ត្រូវបន្ថយទៅក្រោយ ។ បើជារបងធម្មតា ឬសំណង់ស្រាលអាជ្ញាធរតម្រួវឱ្យធ្វើការរំកិលទៅក្រោយ ។ ចំពោះដីដែលបានកាន់កាប់ស្របច្បាប់ របងស្របច្បាប់ និងសំណង់ស្របច្បាប់ មានសិទ្ធិទាមទារសំណងការខូចខាត។

+        ប្រភពឯកសារ (ច្បាប់ភូមិបាលឆ្នាំ២០០១ និងសេចក្តីសម្រេច ស្តីពីការធ្វើចំណាត់ថ្នាក់ដីរដ្ឋ)

ដោយលោក P.Sam@Sakhada.


Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home