សង្គមូបនីយកម្ម ( Social Intergrate) Mr.John Lock.
សង្គមូបនីយកម្ម
១.
តើសង្គមូបនីយកម្មជាអ្វី?
សង្គមូបនីយកម្មត្រូវបានគេឱ្យនិយមន័យថា
ជាដំណើរការផ្ទេរតម្លៃវប្បធម៌របស់សង្គមមួយទៅសមាជិករបស់ខ្លួន
ដើម្បីជាបុគ្គលមានមុខងារល្អក្លាយជាសមាជិករបស់សង្គម (Conklin,1984).
ដើម្បីអោយមានប្រសិទ្ធភាពក្នុងសង្គមូបនីយកម្ម
បុគ្គលទាំងឡាយត្រូវតែកើតនៅក្នុងមជ្ឈដា្ឋនមួយដែលសង្គមមានលទ្ធភាពធ្វើអន្តរកម្មសង្គម។
២. សារៈសំខាន់នៃសង្គមូបនីយកម្ម
ការសិក្សាទៅលើមនុស្សព្រៃ
មនុស្សព្រៃគឺជាមនុស្សដែលបានកាត់ផ្តាច់ការលូតលាស់នៃចិត្តគំនិត
និងរាងកាយពីសង្គម ដោយសារតែពួកគេបានរស់នៅដាច់ឡែកពីមនុស្សផ្សេងទៀត។
យើងមិនអាចធ្វើការប្រៀបធៀបរវាងឥរិយាបទមនុស្ស
សត្វឃ្មុំ សត្វបក្សី ឬសត្វផេ្សងទៀតបានទេ។ យោងតាមទស្សនៈរបស់លោក ភែរុស្សី (១៩៨៣)
សត្វត្រីសូម៉ុង
នៅពេលសមរម្យណាមួយនៃវដ្តជីវិតរបស់វាហាក់មានរបៀបដូចគ្នាទៅនិងបុព្វបុរសរបស់វាអញ្ជឹងដែរ។
៣.
ធម្មជាតិ និងការអប់រំ
តាំងពីយូរលង់រហូតមកដល់បច្ចុប្បន្នកាលនេះ
អ្នកវិទ្យាសាស្ត្របានធ្វើការសិក្សាដើម្បីចង់ដឹងថា តើធម្មជាតិ តំណពូជ ឬការអប់រំ ឬ បរិស្ថាន
ដែលមានតួនាទីសំខាន់ក្នុងសង្គមូបនីយកម្មទៅលើបុគ្គលទាំងឡាយ។
តំណពូជ
គឺជាមរតកដែលបង្កើតឡើងអោយមានរូបរាង។ មនុស្សយើងបានទទួលមរតកពី
តំណពូជរបស់ខ្លួននូវអ្វីៗ ដែលមានភាពប្រហាក់ប្រហែកគ្នា ជាមួយឪពុកម្តាយ
និងគ្រួសាររបស់យើងដូចជា រូបរាង ទម្រង់ភ្នែក ទម្រង់ច្រមុះ និងពណ៌សម្បុរ។
ក្រៅពីនេះយើងក៏បានទទួលនូវចរិតលក្ខណះផ្សេងទៀតដូចជា៖ បញ្ញា ទេព្យកោសល្យ
និងចរិតផ្ទាល់ខ្លួន។
បរិស្ថាន
ឬ ការអប់រំតំណាងអោយសង្គមូបនីយកម្ម វាត្រូវបានគេធ្វើការសន្និដ្ឋានថា អ្វីៗដែលបុគ្គលចេះគឺបានកើតមកពីសង្គមូបនីយកម្ម។
៤.
ទ្រឹស្តីពន្យល់អំពីដំណើរការនៃសង្គមូបនីយកម្ម
ការបំពេញសេចក្តីត្រូវការរបស់កុមារបានមកពីសកម្មភាពរបស់អ្នកដទៃ
មានន័យថាសេចក្តីស្រេកឃ្លានរបស់វា ត្រូវអ្នកដទៃបំពេញ
ការលំបាករបស់វាត្រូវបានគេធ្វើអោយធូរស្រាលដោយការងូតទឹក និង ដណ្តប់ភួយអោយមានភាពកក់ក្តៅ
និងធ្វើការលួងលោមនៅពេលកុមារនោះយំ។
ជាទូទៅយើងរស់នៅ
និងយល់ដឹងបានដោយសាររូបភាពនេះឯង
ក. វិនាដសាស្ត្រ
សារៈសំខាន់របស់អ្នកវិទ្យាសាស្ត្រ
គឺការផ្តល់តួនាទីសង្គមដែលនាំទៅរកការគូសបញ្ជាក់ពីការទទួលតួនាទី។ តាមរយៈការពន្យល់នេះ
គេអាចធ្វើការសន្និដ្ឋានបានថា នៅក្នុងជីវិតរស់នៅប្រចាំថ្ងៃ
យើងតែងតែអនុវត្តតាមតួនាទីរបស់យើងជាដរាប។
ខ. ទស្សនៈរបស់លោក Sigmund Freud
លោក Sigmund Freud គិតថាបុគ្គលិកលក្ខណៈរបស់បុគ្គលត្រូវបានគ្របដណ្តប់ដោយកម្លាំងផ្ទុយគ្នា
គឺ “EROS” ឥរិយាបទតាមបែបសាភាវៈគតិ និង “THANATOS” ឥរិយាបទប្រកបដោយបទពិសោធសង្គម។
គ. ទស្សនៈលោក Jean Piaget.
លោកបានផ្តោតការយកចិត្តទុកដាក់សិក្សាទៅលើការអភិវឌ្ឍពុទ្ធិរបស់មនុស្ស។
គាត់បានអះអាងថាកុមារមានការអភិវឌ្ឍតាមដំណាក់កាលនៃអាយុ។
១. Sensorimotor Stage
២. Preoperational stage
៣. Concrete operational
Stage
៤. Formal Operational
stage
៦. ភ្នាក់ងារនៃសង្គមូបនីយកម្ម
១.
គ្រួសារ
២.
ក្រុមដែលមានវ័យស្មើគ្នា
៣.
សាលារៀន
៤.
ប្រព័ន្ធការផ្សព្វផ្សាយ។
Labels: Social and Culture
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home